Finacijska pismenost GEN Z

Generacija Z, rođeni između sredine 1990-ih i ranih 2010-ih, polagano ulazi na tržište rada i sve više preuzima kontrolu nad svojim financijama.

Koliko je jako njihovo formalno obrazovanje o financijama i koje su im navike? Koliko su financijski pismeni, a koliko digitalno? Koga će najprije poslušati za savjet vezano uz financije? Ulažu li u kriptovalute? Kolika je financijska pismenost GEN Z? Kolika je financijska pismenost GEN Z? na ova pitanja saznajte u nastavku.

Koje su financijske navike i pismenost GEN Z?

Generacija Z je digitalna generacija koja se oslanja na mobilne aplikacije i online alate za bankarstvo, ulaganje i upravljanje budžetom. Kupnja putem interneta je vrlo popularna, pogotovo na domaćim i inozemnim web trgovinama. Osim toga, često koriste digitalne novčanike. Nažalost, formalno obrazovanje zaostaje za stvarnim potrebama. U školama nema uopće ili nema dovoljno predavanja o financijskoj pismenosti stoga se ova generacija snalazi na druge načine.

Velika večina je štedljiva i praktična zato koriste popuste za kupnju proizvoda i usluga, uspoređuju cijene i koriste kupone. Međutim, štede za stvari koje su njima važne poput putovanja, obrazovanja i tehnike.

Ulaganje i budućnost

Kod GEN Z postoji veliki interes za kriptovalute odnosno za ulaganje u kriptovalute, iako razumijevanje rizika varira. Također im je zanimljiva burza. Važno im je ulaganje u obrazovanje jer smatraju takvu vrstu ulaganja presudnim za buduću financijsku stabilnost.
Obzirom na godine u kojima su istiću i stambeno pitanje i svjesni su izazova kupnje nekretnine u Hrvatskoj i aktivno razmatraju opcije za buduće stambeno zbrinjavanje.

Gdje GEN Z traži financijske savjete?

Među najvažnijim izvorima informacija na temu financijske pismenosti su im online izvori poput YouTube kanala, blogova i podcasta. su popularni izvori informacija. Zatim, prate financijske influencere koji imaju sve veći utjecaj, ali uvijek je važno procijeniti vjerodostojnost izvora. i tada dolazimo do skupine koja ima veći utjecaj na njihove odluke, a to su obitelj i prijatelji. Savjeti bliskih osoba i dalje su važni kod donošenja financijskih odluka od izbora banke, načina štednje i potencijalnog zaduživanja.

Ulaganje u financijsku pismenost generacije Z nije samo korisno za njihovu budućnost, već i za budućnost cijelog društva. Iako im nedostaje formalnog obrazovanja, taj manjak uspiju nadoknaditi digitalnom pismenošću i slušanjem savjeta obitelji i prijatelja.